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Vanguard 2014.10.29
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Core abilities
To the Fore!
ToTheFore.pngWhile you have a shield equipped, you gain +1 to hit and damage with your main hand weapon and with your shield bash attacks.
盾を装備している間、メインハンド武器と盾強打の攻撃+1、ダメージ+1
Requires: Fighter or Paladin level 1
AP Cost: 1
Shield Combat
ShieldCombatI.png+10% chance to make a secondary shield bash
盾強打の自動攻撃の機会が10%増加
Requires: Fighter or Paladin level 3
Requires: To the Fore!(Rank 1)
Requires: 10 Points Spent In Three
AP Cost: 1
Vicious Shield I
ViciousShieldI.png+10% chance to make a secondary shield bash. (total +20%)
While you  have a shield equipped, +5% Combat style bonus to Melee Attack Speed.
盾強打の自動攻撃の機会が10%増加(計20%)
盾を装備している間、攻撃速度に+5%のコンバットスタイル・ボーナス
Requires: Fighter or Paladin level 6
Requires: Shield Combat I(Rank 1)
Requires: 10 Points Spent In Three
AP Cost: 1
Shield Combat II
ShieldCombatII.png+10%  chance to make a secondary shield bash. (total 30%)
While you  have a shield equipped, +5% Combat Style bonus to Melee Attack Speed. (total 10%)
盾強打の自動攻撃の機会が10%増加(計30%)
盾を装備している間、攻撃速度に+5%のコンバットスタイル・ボーナス(計10%)

AP Cost: 1
Requires: Fighter or Paladin level 12
Requires: Vicious Shield I(Rank 1)
Requires: 20 Points Spent In Three
Vicious Shield II
ViciousShieldII.pngYour shield gains +1 critical threat range, +1 critical multiplier, and +1(W).
While you have a shield equipped, +5% Combat Style bonus to Melee Attack Speed. (total 15%)
盾のクリティカル範囲とクリティカル倍数に各+1、盾を装備している間、攻撃速度に+5%のコンバットスタイル・ボーナス(計15%)
Requires: Fighter or Paladin level 18
Requires: Shield Combat II(Rank 1)
Requires: 30 Points Spent In Three
AP Cost: 1
Shield Champion
ShieldChampion.pngWhile you have a shield equipped, you gain +2 attack, +2 damage, and +5% doublestrike, +5 Combat Style bonus to Melee Attack Speed.
Your shield gains +1(W)
Your shield bashes stuns enemies 5% of the time. DC(10 + 1/2 Character Level + Strength Mod + Stun Bonus)
盾を装備している間、攻撃+2,ダメージ+2、ダブルストライク+5%
盾に+1(W)
盾強打時、5%の確率で気絶攻撃。DC(10+1/2キャラクターレベル+ストレングス修正値+気絶判定ボーナス)

Requires: Fighter or Paladin level 20
Requires: Vicious Shield II (Rank 1)
Requires: 40 Points Spent In Three
AP Cost: 1


Tier One

Shield Specialization I
ShieldSpecializationI.pngWhile you have a shield equipped, you gain +1 to hit, damage, and armor class.
盾を装備している間、攻撃、ダメージ、アーマー・クラスに各+1
Requires: Fighter or Paladin level 1
Requires: 1 Points Spent In Three
AP Cost: 2
No Weakness
NoWeakness.pngRank 1: +1 Fortitude Saving Throw
ランク1:頑健セーヴに+1
Rank 2: +2 fortitude Saving Throw
ランク2:頑健セーヴに+2
Rank 3: +3 fortitude Saving Throw
ランク3:頑健セーヴに+3
Requires: Fighter or Paladin level 1
Requires: 1 Points Spent In Three
AP Cost: 1
Shield Smash
ShieldSmash.pngRank 1: While you have a shield equipped, Activate: Melee attack with your shield for +1(W) damage. On damage, your PRR and MRR are increased by 2 points for 12 seconds. Cooldown: 12 seconds.
ランク1:盾を装備している間、盾のダメージに+1(W)。ダメージ時、PRRとMRRが12秒間、2ポイント増加する。クールダウン:12秒
Rank 2: While you have a shield equipped, Activate: Melee attack with your shield for +2(W) damage. On damage, your PRR and MRR are increased by 4 points for 12 seconds. Cooldown: 9 seconds.
ランク2:盾を装備している間、盾のダメージに+2(W)。ダメージ時、PRRとMRRが12秒間、4ポイント増加する。クールダウン:9秒
Rank 3: While you have a shield equipped, Activate: Melee attack with your shield for +3(W) damage. On damage, your PRR and MRR are increased by 6 points for 12 seconds. Cooldown: 6 seconds.
ランク3:盾を装備している間、盾のダメージに+3(W)。ダメージ時、PRRとMRRが12秒間、6ポイント増加する。クールダウン:6秒
Requires: Fighter or Paladin level 1
Requires: 1 Points Spent In Three
AP Cost: 1
Unbalancing Shove
UnbalancingShove.pngWhen you shield bash, damaged enemies get -1 to Saving Throws for 2 seconds.
盾強打時、ダメージを受けた敵は2秒間セーヴィング・スローに-1
When you shield bash, damaged enemies get -1 to Saving Throws for 4 seconds.
盾強打時、ダメージを受けた敵は4秒間セーヴィング・スローに-1
When you shield bash, damaged enemies get -1 to Saving Throws for 6 seconds.
盾強打時、ダメージを受けた敵は6秒間セーヴィング・スローに-1
Requires: Fighter or Paladin level 1
Requires: 1 Points Spent In Three
AP Cost: 1
Armor Training
ArmorTraining.png+1 to Balance, Intimidate, Jump. Reduces total penalty to skills from armor and shield by 1.
バランス、インチミデート、ジャンプに+1。鎧と盾のスキルへのペナルティを1軽減する。
+2 to Balance, Intimidate, Jump. Reduces total penalty to skills from armor and shield by 2.
バランス、インチミデート、ジャンプに+2。鎧と盾のスキルへのペナルティを2軽減する。
+3 to Balance, Intimidate, Jump. Reduces total penalty to skills from armor and shield by 3.
バランス、インチミデート、ジャンプに+3。鎧と盾のスキルへのペナルティを3軽減する。
Requires: Fighter or Paladin level 1
Requires: 1 Points Spent In Three
AP Cost: 1


Tier Two

Shield Specialization II
ShieldSpecializationII.pngWhile you have a shield equipped, you gain +1 to hit, damage, and armor class.
盾を装備している間、右手武器と盾強打の攻撃とダメージに各+1
Requires: Shield Specialization I
Requires: Fighter or Paladin level 2
Requires: 5 Points Spent In Three
AP Cost: 2
Brutality
Brutality.pngRank 1: +1 to the DC of your Stunning abilities (such as Stunning Blow and Stunning Shield)
ランク1:気絶攻撃能力(スタニング・ブロウやスタニング・シールドなど)のDCに+1
Rank 2: +2 to the DC of your Stunning abilities (such as Stunning Blow and Stunning Shield)
ランク2:気絶攻撃能力(スタニング・ブロウやスタニング・シールドなど)のDCに+2
Rank 3: +3 to the DC of your Stunning abilities (such as Stunning Blow and Stunning Shield)
ランク3:気絶攻撃能力(スタニング・ブロウやスタニング・シールドなど)のDCに+3
Requires: Fighter or Paladin level 2
Requires: 5 Points Spent In Three
AP Cost: 1
Stunning Shield
StanningShield.pngRank 1: While you have a shield equipped, Activate: Melee shield bash attack with your shield for +1(W) attack. This attack stuns enemies unless they make a Fortitude saving throw vs DC(10 + Highest Ability Score Modifier + Character Level + Stunning Bonuses). Cooldown: 1 minute
ランク1:盾を装備している間、発動で+1(W)ダメージの盾強打攻撃を行う。この攻撃はDC(10+最も高い能力の修正値+キャラクター・レベル+気絶判定ボーナス)の頑健セーヴを下回った敵を気絶させる。クールダウン:1分
Rank 2: While you have a shield equipped, Activate: Melee shield bash attack with your shield for +2(W) attack. This attack stuns enemies unless they make a Fortitude saving throw vs DC(10 + Highest Ability Score Modifier + Character Level + Stunning Bonuses). Cooldown: 45 seconds
ランク2:盾を装備している間、発動で+2(W)ダメージの盾強打攻撃を行う。この攻撃はDC(10+最も高い能力の修正値+キャラクター・レベル+気絶判定ボーナス)の頑健セーヴを下回った敵を気絶させる。クールダウン:45秒
Rank 3: While you have a shield equipped, Activate: Melee shield bash attack with your shield for +3(W) attack. This attack stuns enemies unless they make a Fortitude saving throw vs DC(10 + Highest Ability Score Modifier + Character Level + Stunning Bonuses). Cooldown: 30 seconds
ランク3:盾を装備している間、発動で+3(W)ダメージの盾強打攻撃を行う。この攻撃はDC(10+最も高い能力の修正値+キャラクター・レベル+気絶判定ボーナス)の頑健セーヴを下回った敵を気絶させる。クールダウン:30秒
Requires: Fighter or Paladin level 2
Requires: 5 Points Spent In Three
AP Cost: 1
Missile Shield
MissileSHield.pngRank 1: While you have a shield equipped, you gain the benefits of the Deflect Arrows feat, knocking aside one incoming projectile that would have struck you every 6 seconds.
Antirequisite: Deflect Arrows
ランク1:盾を装備している間、デフレクト・アローのフィートの効力を獲得し、あなたに放たれた矢を6秒に一度の割合で脇に跳ねのける
Rank 2: While you have a shield equipped, you gain the benefits of the Deflect Arrows feat, knocking aside one incoming projectile that would have struck you every 4 seconds.
Antirequisite: Deflect Arrows
ランク2:盾を装備している間、デフレクト・アローのフィートの効力を獲得し、あなたに放たれた矢を4秒に一度の割合で脇に跳ねのける
Rank 3: While you have a shield equipped, you gain the benefits of the Deflect Arrows feat, knocking aside one incoming projectile that would have struck you every 2 seconds.
Antirequisite: Deflect Arrows
ランク3:盾を装備している間、デフレクト・アローのフィートの効力を獲得し、あなたに放たれた矢を2秒に一度の割合で脇に跳ねのける
Requires: Fighter or Paladin level 2
Requires: 5 Points Spent In Three
AP Cost: 1
Action Boost: Melee Power
ActionBoostMeleePower.pngRank 1: +10 Action Boost bonus to Melee Power for 20 seconds.
Usable 5 times per rest.
Cooldown: 30 seconds
ランク1:メレー・パワーに20秒間、+10のアクション・ブースト・ボーナス
休息ごとに5回使用可能
クールダウン:30秒

Rank 2: +20 Action Boost bonus to Melee Power for 20 seconds.
Usable 5 times per rest.
Cooldown: 30 seconds
ランク1:メレー・パワーに20秒間、+20のアクション・ブースト・ボーナス
休息ごとに5回使用可能
クールダウン:30秒
Rank 3: +30 Action Boost bonus to Melee Power for 20 seconds.
Usable 5 times per rest.
Cooldown: 30 seconds
ランク1:メレー・パワーに20秒間、+30のアクション・ブースト・ボーナス
休息ごとに5回使用可能

クールダウン:30秒
Requires: Fighter or Paladin level 2
Requires: 5 Points Spent In Three
AP Cost: 1


Tier Three

Shield Specialization III
ShieldSpecializationIII.pngWhile you have a shield equipped, you gain +1 to hit, damage, and armor class.
盾を装備している間、攻撃、ダメージ、アーマークラスに各+1
Requires: Shield Specialization II
Requires: Fighter or Paladin level 3
Requires: 10 Points Spent In Three
AP Cost: 2
Follow Up
FollowUp.pngRank 1: When you hit an enemy with an activated attack with certain stunning abilities (such as Stunning Blow and Stunning Shield), your melee power is increased by 3 for 12 seconds whether the stun works or not.
ランク1:気絶能力の付随した攻撃(スタニング・ブロウやスタニング・シールドのような)がヒットしたとき、気絶が機能するしないに関わらずあなたのメレー・パワーは12秒のあいだ3増加する。
Rank 2: When you hit an enemy with an activated attack with certain stunning abilities (such as Stunning Blow and Stunning Shield), your melee power is increased by 6 for 12 seconds whether the stun works or not.
ランク2:気絶能力の付随した攻撃(スタニング・ブロウやスタニング・シールドのような)がヒットしたとき、気絶が機能するしないに関わらずあなたのメレー・パワーは12秒のあいだ6増加する。
Rank 3: When you hit an enemy with an activated attack with certain stunning abilities (such as Stunning Blow and Stunning Shield), your melee power is increased by 9 for 12 seconds whether the stun works or not.
ランク3:気絶能力の付随した攻撃(スタニング・ブロウやスタニング・シールドのような)がヒットしたとき、気絶が機能するしないに関わらずあなたのメレー・パワーは12秒のあいだ9増加する。
Requires: Fighter or Paladin level  3
Requires: 10 Points Spent In Three
AP Cost: 1
Fatal Bulwark
FatalBulwark.pngYour shield gains +1 critical threat range.
盾のクリティカルレンジ+1
Requires: Fighter or Paladin level  3
Requires: 10 Points Spent In Three
AP Cost: 2
Shield Riposte
ShieldRiposite.pngRank 1: When missed in melee while wearing a shield: Deals 1d4 bludgeoning damage to your attacker. Scales with melee power.
ランク1:盾装備時に近接攻撃を失敗:1d4の殴打ダメージをあなたの攻撃対象に与える。メレー・パワーに比例。
Rank 2: When missed in melee while wearing a shield: Deals 1d6 bludgeoning damage to your attacker. Scales with melee power.
ランク2:盾装備時に近接攻撃を失敗:1d6の殴打ダメージをあなたの攻撃対象に与える。メレー・パワーに比例。
Rank 3: When missed in melee while wearing a shield: Deals 1d8 bludgeoning damage to your attacker. Scales with melee power.
ランク3:盾装備時に近接攻撃を失敗:1d8の殴打ダメージをあなたの攻撃対象に与える。メレー・パワーに比例。
Requires: Fighter or Paladin level  3
Requires: 10 Points Spent In Three
AP Cost: 2
Ability Score Increase
AbilityScoreIncrease.png+1 Strength or Dexterity
筋力と敏捷力のどちらかに+1
Requires: Fighter or Paladin level  3
Requires: 10 Points Spent In Three
AP Cost: 2


Tier Four

Shield Specialization IV
ShieldSpecializationIV.pngWhile you have a shield equipped, you gain +1 to hit, damage, and armor class.
盾を装備している間、攻撃、ダメージ、アーマークラスに各+1
Requires: Shield Specialization III
Requires: Fighter or Paladin level 4
Requires: 20 Points Spent In Three
AP Cost: 2
Vanguard Armor Mastery
vvam.pngRank 1: +1 Armor Class and Armor Maximum Dextarity Bonus. (Maximum Dextarity bonus limits your maximum Doge as well.)
ランク1:アーマークラスとアーマー最大敏捷力ボーナスに+1。(最大敏捷力ボーナスの制限値はドッジの最大値となる)
Rank 2: +2 Armor Class and Armor Maximum Dextarity Bonus. (Maximum Dextarity bonus limits your maximum Doge as well.)
ランク2:アーマークラスとアーマー最大敏捷力ボーナスに+2。(最大敏捷力ボーナスの制限値はドッジの最大値となる)
Rank 3: +3 Armor Class and Armor Maximum Dextarity Bonus. (Maximum Dextarity bonus limits your maximum Doge as well.)
ランク3:アーマークラスとアーマー最大敏捷力ボーナスに+3。(最大敏捷力ボーナスの制限値はドッジの最大値となる)
Requires: Fighter or Paladin level  4
Requires: 20 Points Spent In Three
AP Cost: 1
Shield Charge
ShieldCharge.pngRank 1: While you have a shield equipped, Activate: Rush forward up to 30 feet to your selected opponent and deliver a +1(W) shield attack that hits enemies around you.
Cooldown: 36 seconds
盾装備時、随意発動:選択している敵に向かって30フィート突進し、回りにいる敵に+1(W)の盾攻撃をお見舞いする。
クールダウン:36秒
Rank 2: While you have a shield equipped, Activate: Rush forward up to 30 feet to your selected opponent and deliver a +2(W) shield attack that hits enemies around you.
Cooldown: 24 seconds
盾装備時、随意発動:選択している敵に向かって30フィート突進し、回りにいる敵に+2(W)の盾攻撃をお見舞いする。
クールダウン:24秒
Rank 3: While you have a shield equipped, Activate: Rush forward up to 30 feet to your selected opponent and deliver a +3(W) shield attack that hits enemies around you.
Cooldown: 12 seconds
盾装備時、随意発動:選択している敵に向かって30フィート突進し、回りにいる敵に+3(W)の盾攻撃をお見舞いする。
クールダウン:12秒
Requires: Fighter or Paladin level  4
Requires: 20 Points Spent In Three
AP Cost: 1
Myrmidon's Edge
MyrmidonsEdge.pngRank 1: +1 to attack rolls to confirm critical hits and +1 damage on critical hits (before weapon multipliers).
クリティカルヒットの攻撃ロール範囲に+1とクリティカルヒットのダメージに+1(武器倍率前)
Rank 2: +2 to attack rolls to confirm critical hits and +2 damage on critical hits (before weapon multipliers).
クリティカルヒットの攻撃ロール範囲に+2とクリティカルヒットのダメージに+2(武器倍率前)
Rank 3: +3 to attack rolls to confirm critical hits and +3 damage on critical hits (before weapon multipliers).
クリティカルヒットの攻撃ロール範囲に+3とクリティカルヒットのダメージに+3(武器倍率前)
Requires: Fighter or Paladin level  4
Requires: 20 Points Spent In Three
AP Cost: 1
Ability Score Increase
AbilityScoreIncrease.png+1 Strength or Dexterity
筋力と敏捷力のどちらかに+1
Requires: Fighter or Paladin level  4
Requires: 20 Points Spent In Three
AP Cost: 2


Tier Four

Shield to the Face
ShieldtotheFace.pngWhile you have a shield equipped, you gain +1 to hit, damage, and armor class.
盾を装備している間、攻撃、ダメージ、アーマークラスに各+1
Requires: Level 12
Requires: Fighter or Paladin level 5
Requires: 30 Points Spent In Three
AP Cost: 2
Disorienting Smash
DisorientingSmash.pngRank 1: When you shield bash, damaged enemies gain 1 stack of Vulnerability. This can occur at most once every 3 seconds.
Vulnerability: You take 1% more damage for 3 seconds. This efect stacks up to 20 times, and loses one stack on expiration.
盾強打時、ダメージを負った敵はヴァルネラビリティ(脆弱化)を1累積する。これは多くて3秒毎に1回発生する。
ヴァルネラビリティ(脆弱化):あなたは3秒の間さらに1%のダメージを与えることができる。この効果は20回まで累積し、時間がくると1累積分ずつ失効する。
Rank 2: When you shield bash, damaged enemies gain 1 stack of Vulnerability. This can occur at most once every 2 seconds.
Vulnerability: You take 1% more damage for 3 seconds. This efect stacks up to 20 times, and loses one stack on expiration.
盾強打時、ダメージを負った敵はヴァルネラビリティ(脆弱化)を1累積する。これは多くて2秒毎に1回発生する。
ヴァルネラビリティ(脆弱化):あなたは3秒の間さらに1%のダメージを与えることができる。この効果は20回まで累積し、時間がくると1累積分ずつ失効する。
Rank 3: When you shield bash, damaged enemies gain 1 stack of Vulnerability. This can occur at most once every 1 seconds.
Vulnerability: You take 1% more damage for 3 seconds. This efect stacks up to 20 times, and loses one stack on expiration.
盾強打時、ダメージを負った敵はヴァルネラビリティ(脆弱化)を1累積する。これは多くて1秒毎に1回発生する。
ヴァルネラビリティ(脆弱化):あなたは3秒の間さらに1%のダメージを与えることができる。この効果は20回まで累積し、時間がくると1累積分ずつ失効する。
Requires: Level 12
Requires: Fighter or Paladin level 5
Requires: 30 Points Spent In Three
AP Cost: 1
Shield Rush
ShieldRush.pngRank 1: While you have a shield equipped, Activate: Move forward in a line, delivering a shield bash attack to every creature hit. Each opponent is knocked down and takes a shield bash attack for +2(W) damage. The knockdown is negated on a Fortitude saving throw vs. DC(20 + Highest Attribute Mod + Class Level + bonuses to trip attackes)
Cooldown: 1 minute
盾を装備時、任意発動:線上を前進し、接触したすべての生物に盾殴打を発動する。いずれの敵も転倒し、+2(W)ダメージの盾殴打攻撃を受ける。転倒は頑健セーヴィング・スローで無効化される。DC(20+最も高い能力修正値+クラスレベル+足払い攻撃へのボーナス)
クールダウン:1分

Rank 2: While you have a shield equipped, Activate: Move forward in a line, delivering a shield bash attack to every creature hit. Each opponent is knocked down and takes a shield bash attack for +4(W) damage. The knockdown is negated on a Fortitude saving throw vs. DC(20 + Highest Attribute Mod + Class Level + bonuses to trip attackes)
Cooldown: 45 seconds
盾を装備時、任意発動:線上を前進し、接触したすべての生物に盾殴打を発動する。いずれの敵も転倒し、+4(W)ダメージの盾殴打攻撃を受ける。転倒は頑健セーヴィング・スローで無効化される。DC(20+最も高い能力修正値+クラスレベル+足払い攻撃へのボーナス)
クールダウン:45秒
Rank 3: While you have a shield equipped, Activate: Move forward in a line, delivering a shield bash attack to every creature hit. Each opponent is knocked down and takes a shield bash attack for +6(W) damage. The knockdown is negated on a Fortitude saving throw vs. DC(20 + Highest Attribute Mod + Class Level + bonuses to trip attackes)
Cooldown: 25 seconds
盾を装備時、任意発動:線上を前進し、接触したすべての生物に盾殴打を発動する。いずれの敵も転倒し、+6(W)ダメージの盾殴打攻撃を受ける。転倒は頑健セーヴィング・スローで無効化される。DC(20+最も高い能力修正値+クラスレベル+足払い攻撃へのボーナス)
クールダウン:25秒
Requires: Level 12
Requires: Fighter or Paladin level 5
Requires: 30 Points Spent In Three
AP Cost: 2
Armored Strength
ArmoredStrength.png+10 Melee Power
+1メレー・パワー
Requires: Level 12
Requires: Fighter or Paladin level 5
Requires: 30 Points Spent In Three
AP Cost: 2


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