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Update 28 Patch 1 Release Notes

https://www.ddo.com/en/update-28-patch-1-release-notes

Here are the Release Notes for Update 28 Patch 1, published on Wednesday, October 21st.

Of Special Note:


The Night Revels!  眈悦の夜!

The Night Revels is a new seasonal event in Dungeons & Dragons Online. Begin your festivities in Delera's Graveyard when the event is active! Defeat monsters in Delera's Graveyard to collect either Darkest Chocolate or a special key that will allow you to access one of the four Night Revels-themed dungeons! Complete the dungeons to collect quest-specific ingredients that, combined with the Darkest Chocolate you get from defeating monsters in the Graveyard, can be used to acquire new Night Revels items!
ザ・ナイト・レヴェルズ(眈悦の夜)はダンジョンズ・アンド・ドラゴンズ・オンラインの新しいシーズンイベントです。イベント開催時はデレラ墓地でお祭りを始めましょう!ダーケスト・チョコレート(極闇チョコレート)や、4つのナイト・レベルズのテーマが与えられたダンジョンの1つにアクセス可能な特別な鍵を集めるためにデレラ墓地のモンスターを倒しましょう!デレラ墓地でモンスターを倒すことで手に入るダーケスト・チョコレートと結合させて新しいナイト・レベルズのアイテムを手に入れることができる特殊なクエストの素材を集めるためにダンジョンを征服せよ!

New DDO Store!  DDOストアの新商品!

The DDO Store has been updated to a brand new interface - for more information about the changes, please visit our guide to the new Store by clicking here and be sure to check out today's Store related announcement by clicking here!
DDOストアは新しいインターフェイスにアップデートしました-変更に関するさらなる情報はここをクリックして新しいストアの案内を訪れてください。また、ここをクリックして本日のストア関連アナウンスをチェックしてください!


News and Notes:


Combat  戦闘

  • Fixed an issue that could cause animation "popping" when wielding two weapons.
    2刀時に跳ね上がるアニメーションが発生する問題は修正されました。
  • Two Weapon Fighting now animates more quickly.
    ツー・ウェポン・ファイティングはもっと素早くアニメーションします。

Enhancements  エンハンスメント

  • Ranger Tempest enhancements now have their proper level requirements.
    レンジャー・テンペストのエンハンスメントはレベルに適応した前提条件が設定されました。
  • Ranger Deepwood Stalker's Improved Weapon Finesse now works for thrown weapons.
    レンジャー・ディープウッド・スナイパーのインプルーヴド・ウェポン・ファイティングは投擲武器にも機能します。
  • Deepwood Stalker's Improved Weapon Finesse now works with scimitars if they are considered light weapons for your character.
    ディープウッド・ストーカーのインプルーヴド・ウェポン・フィネッセはあなたのキャラクターが軽武器と見なす場合、シミターに機能します。
  • Ranger Arcane Archer has received numerous changes:
    レンジャー・アーケイン・アーチャーには多くの変更があります:
    • Action Boosts have been reduced to 1 AP per rank.
      アクションブーストはランクごとに1AP消費します。
    • DC-based Arrow Stances (including Terror, Paralyzing, Banishing, and Smiting Arrows):
      DCベースのアロー・スタンス(テラー、パラライジング、バニシング、スマイティング・アローズを含む)について:
      • Are now one rank, 2 AP.
        1ランク2AP消費。
      • Have a Saving Throw of 20 + Wisdom Modifier + Enchantment Spell Bonuses
        20+判断力修正値+エンチャントメント・スペル・ボーナスのセーヴィング・スローを持ちます。
      • Each enhancement grants +1 DC with Enchantment Spells
        各エンハンスメントはエンチャントメント・スペルのDCに+1。
      • Paralyze and Terror have short durations, but no additional Saving Throw after their initial save.
        パラライズとテラーは短い時間持続しますが、最初のセーヴ後に追加セーヴィング・スローは発生しません。
      • Paralyzing Arrows give 3 seconds of -10% Movement and Attack Speed on a failed Saving Throw.
        パラライジング・アローズはセーヴィング・スローに失敗すると、3秒間移動速度と攻撃速度に-10%を与えます。
      • Smiting Arrows gain a chance to apply the Deconstruct spell debuff (which slows Attack Speed, reduces Fortification by 25%, and inflicts a 25% penalty to Repair effects.)
        スマイティング・アローズはデコンストラクト呪文のデバフをかけることがあります(攻撃速度低下、フォーティフィケーション25%減少、リペア効果に235%のペナルティなど)
      • Banishing Arrows inflict Pull of Reality on each hit: -1 PRR, -1 MRR, stacks up to 25 times. Five stacks fade every three seconds.
        バニシング・アローズは攻撃ごとにプル・オヴ・リアリティを引き起こします:-1 PRR、-1 MRR、25回まで累積。3秒毎に5累積消失。
    • Elemental Arrows
      エレメンタル・アローズ
      • Base damage has been increased to 1d8, and scales with Spell Power.
        ベースダメージは1d8増加し、スペルパワーに比率します。
      • Each additional Elemental Arrow increases damage by +1 die.
        追加エレメンタル・アローはそれぞれダメージが+1 die増加。
      • Each enhancement tier from 2-5 has a new multiple choice option, Elemental Damage, that increases damage by +2 dice (for a maximum of seven dice if you select only one damage type.)
        エンハンスメントの段はそれぞれ2つから5つの複数選択オプションを持ち、エレメンタル・ダメージは+2ダイス増加する(ダメージ・タイプを1種類だけ選択した場合、最大で7ダイス)
      • Tier 5 Elemental Arrow damage (Improved) also scales with Spell Power.
        タイアー5のエレメンタル・アローのダメージはスペルパワーに比率します。
      • Force Arrows scale their number of dice with Elemental Arrows, except for the Force Burst damage, and also scale with Spell Power.
        フォース・アローズはエレメンタル・アローのダイス数に比例するが、フォース・バーストは例外でスペルパワーに比率する。
    • Shadow Arrows (Core, 18 levels of Ranger) gains Passive: Equipped bows gain +1 Competence bonus to Critical Damage Multiplier.
      シャドウ・アローズ(レンジャーのレベル18コアエンハンス)に受動効果:装備した矢はクリティカルダメージ倍率に+1のコンペテンス・ボーナス。
    • Mystical Archer (Core, 20 levels of Ranger) gains Dexterity bonus of +4.
      ミスティカル・アーチャー(レンジャーのレベル20コアエンハンス)は敏捷力ボーナスに+4。
    • Improved Elemental Arrows' Corrosive Arrows now give the normal Destruction effect, which stacks up to 15 times.
      インプルーヴド・エレメンタル・アローズのコロッシブ・アローは通常のデストラクション効果を得、15回累積する。
  • Ravager's Blood Strength now has a one-second cooldown when you kill an enemy.
    ラヴェイジャーズ・ブラッド・ストレングスは敵を殺した時、1秒のクールダウンが発生します。
  • Souleater's Stricken has had its Spell Power scaling reduced from 150% to 125%.
    ソウルイーターズ・ストリックンのスペルパワー・スケーリングは150%から125%に減少しました。
  • Souleater's Consume has had its Spell Power scaling reduced from 150% to 125%.
    ソウルイーターズ・コンスームのスペルパワー・スケーリングは150%から125%に減少しました。
  • Enlightened Spirit's Eldritch Burst has had its Spell Power scaling reduced from 120% to 100%.
    エンライテンド・スピリッツのエルドリッチ・バーストのスペルパワー・スケーリングは120%から100%に減少しました。
  • Enlightened Spirit's Spirit Blast has had its Spell Power scaling reduced from 120% to 100%.
    エンライテンド・スピリッツのスピリット・ブラストのスペルパワー・スケーリングは120%から100%に減少しました。
  • Mechanic's Mechanical Reloader's Alacrity bonus to non-repeating crossbows has been reduced to 30%.
    メカニックのメカニカル・リローダーズ・アラクリティのボーナスは非リピーティングタイプのクロスボウで30%減少しました。
  • Coup de Grace's cooldown has been increased from 15 seconds to 20 seconds.
    コープ・ド・グレースのクールダウンは15秒から20秒に増加しました。
  • Swashbuckling now grants double the range bonus if you have the relevant Improved Critical feat.
    スワッシュバックリングは適切なインプルーヴド・クリティカルのフィートを集習得している場合、範囲ボーナスが倍になります。
  • Knife Specialization now grants double the range bonus if you have the relevant Improved Critical feat.
    ナイフ・スペシャライゼーションは適切なインプルーヴド・クリティカルのフィートを集習得している場合、範囲ボーナスが倍になります。

Epic Destinies  エピック・ディスティニー

  • Legendary Dreadnought's Pulverizer threat range bonus is now an Insight Bonus to stack with the Competence bonus in heroic enhancements.
    レジェンドリー・ドレッドノートのプルバライザーのトリートレンジボーナスは洞察ボーナスとなり、ヒロイックのエンハンスメントにあるコンペテンス・ボーナスと累積します。

Feats  フィート

  • Fred the Mindflayer is temporarily offering free Feat changes! He will do so through Sunday night, October 25th.
    マインドフレイヤーのフレッドは一時的にフィートを交換してくれます!
  • Eldritch Blasts' spell power scaling is now as follows:
    エルドリッチ・ブラストのスペルパワー比率は以下の通りです:
    • Eldritch Blast has been lowered from 150% to 130%.
      エルドリッチ・ブラストは150%から130%に減少。
    • Eldritch Blast Cone remains 130%.
      エルドリッチ・ブラスト・コーンは現状通り130%。
    • Eldritch Blast Chain has been lowered from 110% to 95%.
      エルドリッチ・ブラスト・チェーンは110%から95%に減少。
    • Eldritch Blast Aura has been lowered from 150% to 130%.
      エルドリッチ・ブラスト・オーラは150%から130%に減少。
    • Fixed a big(') where Arcane Spell Failure was not applying to Eldritch Blast.
      秘術呪文失敗率がエルドリッチ・ブラストに適用されていなかったバグを修正。(')bugのミススペル?
  • The following Warlock feats now break invisibility: Dark Delerium, Hurl Through Hell, Create Thrall
    以下のウォーロックのフィートはインヴィジビリティを無効化します:ダーク・デリリウム、フール・スルー・ヘル、クリエイト・スラル
  • Two Weapon Fighting, Improved Two Weapon Fighting, and Greater Two Weapon Fighting no longer give Melee Power.
    ツー・ウェポン・ファイティング、インプローヴド・ツー・ウェポン・ファイティング、グレーター・ツー・ウェポン・ファイティングはもうメレーパワーを与えません。
  • Divine Grace is now capped at 2+(3*paladin level).
    ディバイン・グレースの最大値はは2+3xパラディンレベルです。
  • Improved Critical now adds 1, 2, or 3 to critical threat ranged based on the weapon type's unmodified threat range.
    インプルーヴド・クリティカルはトリート・レンジが強化されていない武器に対し、その種類に応じて1~3のクリティカル・トリート・レンジを追加します。
  • Fighters now have some new feats available:
    ファイターはいくつかの新しいフィートが使用できます:
    • Tactical Training: Requires fighter class level 4. +2 bonus to Tactics DC's.
      タクティカル・トレーニング:取得条件ファイタークラスレベル4。タクティカルDCに+2のボーナス。
    • Tactical Combatant: Required fighter class level 8. +4 bonus to Tactics DC's.
      タクティカル・コンバッタント:取得条件ファイタークラスレベル8。タクティカルDCに+4のボーナス。
    • Tactical Mastery: Requires fighter class level 12. +6 bonus to Tactics DC's.
      タクティカル・マスタリー:取得条件ファイタークラスレベル12。タクティカルDCに+6のボーナス。
    • Tactical Supremacy: Requires fighter class level 16. +8 bonus to Tactics DC's.
      タクティカル・スプレマシー:取得条件ファイタークラスレベル16。タクティカルDCに+8のボーナス。
      • NOTE: These feats are independently obtainable, so a fighter does not need a lower-level feat in order to take a higher-level feat. All of these feats stack with each other.
        注:これらのフィートは低レベルのフィートが高レベルのフィートの取得条件にはなっていないので独立して取得することができます。全てのフィートはお互い他のものと累積します。
    • Heavy Armor Training: Requires fighter class level 2. While in heavy armor, get +3 PRR and MRR.
      ヘビー・アーマー・トレーニング:取得条件ファイタークラスレベル2。ヘビー・アーマー装備時に+3 PRRと+3 MRRを得る。
    • Heavy Armor Combatant: Requires fighter class level 6. While in heavy armor, get +6 PRR and MRR.
      ヘビー・アーマー・コンバッタント:取得条件ファイタークラスレベル6。ヘビー・アーマー装備時に+6 PRRと+6 MRRを得る。
    • Heavy Armor Master: Requires fighter class level 10. While in heavy armor, get +9 PRR and MRR.
      ヘビー・アーマー・マスター:取得条件ファイタークラスレベル10。ヘビー・アーマー装備時に+9 PRRと+9 MRRを得る。
    • Heavy Armor Champion: Requires fighter class level 14. While in heavy armor, get +12 PRR and MRR.
      ヘビー・アーマー・チャンピオン:取得条件ファイタークラスレベル14。ヘビー・アーマー装備時に+12 PRRと+12 MRRを得る。
      • NOTE: These feats are independently obtainable, so a fighter does not need a lower-level feat in order to take a higher-level feat. All of these feats stack with each other.
        注:これらのフィートは低レベルのフィートが高レベルのフィートの取得条件にはなっていないので独立して取得することができます。全てのフィートはお互い他のものと累積します。
  • Manyshot has been redesigned, and is now: For the next 20 seconds, add your Base Attack Bonus * 4 to your Doubleshot and Ranged power. This ability puts Ten Thousand Stars on a 30 second cooldown. Cooldown: 2 minutes. This ability no longer gives a Doubleshot penalty when activated.
    メニー・ショットは現状、再デザインされました:20秒間、ダブルショットとレンジド・パワーに基本攻撃ボーナスx4を追加。この能力はテン・サウザンド・スターズを30秒のクールダウン状態にします。クールダウン:2分。この能力はアクティブにしたとき、もうダブルショットにペナルティを与えることはありません。
  • Ten Thousand Stars has been redesigned, and is now: For the next 30 seconds, your Wisdom ability score to your Ranged Power and add your monk level * 5 to your Doubleshot. This ability puts Manyshot on a 30 second cooldown. Cooldown: one minute. This ability no longer gives a Doubleshot penalty when activated. 
    テン・サウザンド・スターズは現状、再デザインされました:30秒間、レンジド・パワーに判断力修正値を加え、ダブルショットにモンクレベルx5を追加します。この能力はメニー・ショットを30秒のクールダウン状態にします。クールダウン:1分。この能力はアクティブにしたとき、もうダブルショットにペナルティを与えることはありません。

Hirelings  傭兵

  • Hirelings which used ranged weapons will now switch back to melee weapons more reliably.
    傭兵は射撃武器と近接武器のより適当なものを持ち替えて使用します。
  • Hirelings with the Two Weapon Fighting feat will re-equip two weapons for hand-to-hand combat.
    ツー・ウェポン・ファイティングのフィートを習得している傭兵は、接近戦闘において2刀を装備し直します。

Items  アイテム

  • New tomes which appear in-game or are purchased in the DDO Store when Update 28 Patch 1 is released to the live servers will be able to be consumed at any level.
    アップデート28のパッチ1が稼働すると各レベルで適用可能な新しいTomeがゲーム中に出現もしくはDDOストアで購入できます。
  • Ability Tome information now displays in Feats.
    能力値Tomeの情報がフィート内に表示されます。
  • The Devil's Handiwork set description now correctly states that it is granted when wearing five items, rather than six.
    ザ・デヴィルズ・ハンディワークのセットの説明は装備するアイテム数が6ではなく5と正しく記述されました。
  • Golem's Heart has had its 2% chance to proc returned, and its description updated to match its functionality.
    ゴーレムズ・ハートは2%の確率で効果を発生させ、記述も事実に即したものに修正されました。
  • Glamered Weapon Auras now work properly on the Staff of the Petitioner, Dreamspitter, and Copper Ingot Arcanum.
    グラマード・ウェポン・オーラはスタッフ・オブ・ザ・ペティショナー、ドリームスピッター、カッパー・インゴット・アルカナムに正しく作用しています。
  • The Traveler's Terrific Trunk is no longer an ingredient.
    ザ・トラベラーズ・テリフィック・トランクはもう素材ではありません。
  • Armor defenses have been reduced as follows:
    アーマ・ディフェンセスは以下のように弱体化しました:
    • Heavy armor now increases Physical Resistance Rating by 2*Base Attack Bonus.
      重装鎧はフィジカル・レジスタンス・レイティングを基本攻撃ボーナスx2増加します。
    • Medium armor now increases PRR by 1.5*BAB.
      中装鎧はフィジカル・レジスタンス・レイティングを基本攻撃ボーナスx1.5増加します。
    • Light armor now increases PRR by BAB.
      軽装鎧はフィジカル・レジスタンス・レイティングを基本攻撃ボーナス分増加します。
    • Armor no longer increases Magical Resistance Rating. MRR maximums for armor remains unchanged.
      鎧はもうマジカル・レジスタンス・レイティングを増加させません。鎧のMRR最大値は変わりません。
    • Fixed a bug where armor gave some PRR even if the wearer was not proficient.
      鎧を習熟なしで装備してもPRRが付与されていたバグを修正しました。
    • PRR and MRR bonuses for shields remain unchanged.
      盾のPRRとMRRボーナスに変更はありません。
  • Keen now adds 1, 2, or 3 to critical threat range based on the weapon type's unmodified threat range.
    キーンはトリート・レンジが修正されていない武器に対し、その種類に応じてクリティカル・トリート・レンジに1,2,3を追加します。
  • Repeating crossbows now have 1/3rd the chance for Doubleshot. Doubleshot can now "wrap" and cause a third or fourth shot if it goes above 100%.
    リピーティング・クロスボウはダブルショットのチャンスが1/3になりました。ダブルショットは100%を超えた場合、第3第4のショットを発生させます。
  • Several named items that have larger than normal critical threat ranges have had their ranges expanded, similar to the range they had when the Improved Critical feat erroneously doubled their threat range modifier.
    通常のクリティカル範囲よりも広い範囲を持ついくつかのネームド・アイテムは、インプルーヴド・クリティカルのフィートが倍のトリートレンジ修正を持つのと同じようにその範囲が拡張されました。
  • Keen now displays its proper critical threat range in the weapon tooltip.
    キーンは武器のツールチップに正しいクリティカルトリートレンジが表示されます。

Monster Manual  モンスター・マニュアル

  • Hellhound Monster Manual deeds no longer say they require Dragon kills to complete.
    モンスター・マニュアルのヘルハウンドはもうコンプリートのためにドラゴンを殺す必要はありません。

Quests and Adventure Areas  クエストとアドベンチャー・エリア

  • Some monster ranged damage and monster ability DC's have been scaled down in the Temple of Elemental Evil.
    テンプル・オヴ・エレメンタル・イビルの複数のモンスターのレンジド・ダメージと能力DCはスケールダウンしました。
  • Fortis will no longer mistakenly go back into his protective bubble in the quest Tavern Brawl.
    タバーン・ブラウルのクエストにいるフォルティスは間違って防御バブルの中に戻ることはなくなりました。

Spells  呪文

  • Holy Sword's effect has been changed to: "While you are enchanted with Holy Sword, any weapons in your hands gain +1 to their Enhancement bonus and +1 Competence Bonus to Critical Threat Range and Critical Damage Multiplier. This does not apply to shields, orbs, or Rune Arms." 
    ホーリー・ソードの効果変更:あなたがホーリー・ソードをかけている間、あなたの手にある武器はエンハンスメント・ボーナスに+1、クリティカル・トリート・レンジとクリティカル・ダメージ倍率にコンペテンス・ボーナス+1を得ます。これは盾、オーブ、ルーンアームには適用されません。 

UI  ユーザー・インターフェース

  • Doubleshot, Spell Critical Chance, and Spell Critical Multiplier now properly update on the Character Sheet without needing to be closed and re-opened.
    ダブルショット、スペル・クリティカル・チャンス、スペル・クリティカル・マルチプラーは閉じたり開いたりする必要なくキャラクター・シートに表示されるようになりました。

Known Issues:  既知の問題:

Known Issues are now available. Click here to read them.
既知の問題を読むにはこちらをクリックしてください。



Secret

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