上記の広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。
新しい記事を書く事で広告が消せます。
この記事を編集(管理者のみ)
http://www.ddo.com/en/U29

Update 29 Release Notes



アップデート29:写本戦争

Welcome to the Update 29 info and release notes page!
アップデート29の情報とリリース・ノートのページへようこそ!

Of Special Note:
Battle for the fate of the planes! DDO launches an all new update, concluding the story series of the war against the Devil forces. Help tip the balance in the struggle for control over an artifact of terrible power - the Codex of Infinite Planes.
次元の運命に関わる戦い!DDOは全ての新しい更新を実施し、悪魔軍との戦争譚シリーズはこれで完結します。恐ろしいパワーを有するアーティファクトである無限次元の写本は激しい戦いの均衡を崩す決定打の助けとなる。

Vale of Twilight adventure pack is free to VIPs, and available in the DDO Store for anyone who has not yet purchased the pack. The NPCs can be found:
VIP会員に無料のヴェール・オヴ・トワイライト冒険パックはまだ購入していない方向けにDDOストアで販売中。
  • New Update 29 Quests - Meridia
    アップデート29の新しいクエスト-メリディア
  • Legendary Shroud - Meridia.
    レジェンドリィ・シュラウド-メリディア
  • Legendary Hound of Xoriat - The Marketplace.
    レジェンドリィ・ハウンド・オヴ・ゾリアット-マーケット・プレース
  • Legendary Tempest Spine - House Jorasco.
    レジェンドリィ・テンペスト・スパイン-ハウス・ジョラスコ


Level Cap Increase レベルキャップ上昇
To take on the invading devil armies, this update raises the level cap to 30! Choose from brand new feats and epic destiny feats for your characters.
悪魔の侵略軍を迎え撃つため、このアップデートではレベルキャップが30に上昇します!あなたのキャラクターに新規のフィートとエピックディスティニー・フィートを選択してください。

Treasure Update お宝更新
The invasion has brought with it plunder - treasure chests just got even more exciting, with better and more powerful randomized loot for you to find at every level of the game!
侵略軍により持ち寄られた略奪品-宝箱はあなたがゲーム中どのレベルで見つけるものよりもさらに良品で強力なランダム・ルートが用意されており、さらに一層の興奮を呼び起こします!

Introducing Legendary Content レジェンドリーの内容紹介
Get ready to take on new Legendary quests, as well as Legendary versions of three classic DDO raids – including The Shroud, the Hound of Xoriat, as well as Tempest Spine! Also featuring the debut of Legendary Green Steel, powerful customized relics to help you take on the forces of the Devil armies and any other monster that crosses your path.
シュラウド、ハウンド・オヴ・ゾリアット、テンペスト・スパインを含む3つのDDOレイドのレジェンドリー・バージョンだけでなく、新しいレジェンドリーバージョンにも備えてください!また、悪魔の軍隊やあなたの前に立ちふさがるいかなるモンスターからあなたを手助けする、強力に改良されたレリックである新規のレジェンドリー・グリーン・スチールを特集しました。

Back For A Limited Time... 期間限定の復活…
The Traveler's Terrific Trunk has returned, now with improved potions! Learn more by clicking here!
ジプシーの素敵な鞄がポーション類を改善して復活!詳しい情報はこちらをクリック


News & Notes: ニュースとノート:

Classes クラス

  • Artificer Rune Arm DC's now include all sources of Evocation DC Boosts.
    アーティフィサーのルーン・アームDCは力術DC増幅のあらゆる種類のソースを含むようになりました。


Enhancements エンハンスメント

  • Arcane Archer's Elemental Arrows now properly reflect the damage type they deal, instead of all claiming to deal acid damage.
    アーケイン・アーチャーのエレメンタル・アローは現在、酸ダメージを与える代わりに適切なタイプのダメージを与えるようになりました。


Epic Destinies エピック・ディスティニー

  • Shiradi Champion's Audience with the Queen has had some of its random effects' names changed so players can more easily tell them apart.
    シェラディ・チャンピオンの"女王と観衆"は、プレイヤーがそれらをより容易に見分けられるように、ランダムな効果の名前のうちのいくつかを変更しました。
  • New feats are available called Epic Destiny Feats when a character has reached level 29. The feats are available to a character who has achieved the maximum destiny experience in all three Epic Destinies in a sphere. Some Epic Destiny Feats can be acquired if the character has achieved the maximum destiny experience in either of the required spheres.
    キャラクターがレベル29に達した際、エピックディスティニー・フィートと呼ばれる新しいフィートが取得可能になります。このフィートは一つのスフィア内の3つのすべてのエピック・ディスティニーが最高値に到達したキャラクターでないと取得することはできません。いくつかのディスティニー・フィートは必要なスフィアのうちいずれかのディスティニー経験値が最高値ならば取得できるものもあります。
    • Wind through the Trees - Primal: 
      木々を渉る風-基本技能:
      • When enemies hit or miss you, they have a 5% chance to be knocked down with no save. This may only trigger once every 12 seconds.
        敵があなたをヒットもしくはミスしたとき、彼らは5%の確率でセーヴ判定なしにノックダウンされる。これは12秒間に一度の間隔で発動する。
    • Dire Charge - Martial: 
      恐ろしい突進-格闘技能:
      • Charge forward at the targeted foe. That foe and all nearby foes are subject to +2[w] damage and have a chance to be stunned. Stun DC is (25 + highest ability modifier + bonus to stun attacks).
        前方のターゲットの敵に突進する。その敵およびすべての周りの敵に+2[w]のダメージを与え、気絶のチャンスを得る。気絶DC(25+最も高い技能修正値+気絶攻撃へのボーナス)。
    • Arcane Pulse - Arcane: 
      魔術の波動-魔法技能:
      • A magical pulse of force reverberates through the target's body, dealing 3d6+6 force damage every 2 seconds for a duration of 16 seconds. This spell can stack on the target up to 5 times, increasing the damage with each stack.
        魔法の力術の波動が目標の体を貫通して轟き渡り、16秒の間、2秒毎に3d6+6のフォース・ダメージを与える。この呪文は目標に対し最大で5回累積し、それぞれの累積でダメージを増大させる。
    • Deific Warding - Divine: 
      神の加護-神聖技能:
      • +10 PRR and MRR. When you take damage from an enemy's attack or spell, add one stack of Deific Warding (+2 to PRR and MRR). This effect can stack up to 10 times. One stack is removed every 3 seconds.
        +10 PRRとMRRを得る。敵の攻撃もしくは呪文でダメージを負った際、デイフィック・ワーディング(PRRとMRRに+2)が1つ累積される。この効果は10回まで累積する。一つの累積は3秒ごとに消失する。
    • Dreamscape - Primal+Arcane: 
      夢幻視-基本技能+魔法技能:
      • Activate to pop off to the land of dreams. You are invulnerable and invisible for five seconds, then return with a random 30-second buff. 1 minute cooldown. The available buffs are: 
        実行すると夢の地へと移行する。5秒のあいだ不死身と透明状態になり、帰還とともに30秒のランダムな効果のバフ。クールダウン1分。バフの効果は以下の通り:
        • Damage: +30 Melee/Ranged power, +60 Universal Spell Power.
          ダメージ:メレー/レンジド・パワーに+30、あらゆるスペル・パワーに+60
        • Defense: +15 AC/PRR/MRR
          防御:AC、PRR、MRRに+15
        • Skill: +6 to all skills
          技能:全てのスキルに+6
        • Damage Reduction: DR18/-
          ダメージ軽減:DR18/-
        • Energy Resistance: Gain Energy Resistance 15
          エナジー抵抗:エナジー・レジスタンス15を得る
        • Sprint: Gain Action Boost: Sprint (does not stack with the actual action boost)
          走行:アクション・ブースト:スプリント(現行のアクション・ブーストとは累積しない)を得る
        • Fortitude: +6 to Fortitude
          耐久:耐久セーヴに+6
        • Reflex: +6 to Reflex
          反応:反応セーヴに+6
        • Will: +6 to Will
          意志:意志セーヴに+6
    • Harbinger of Chaos - Primal+Martial: 
      混沌の前触れ-基本技能+格闘技能:
      • With weapon and unarmed attacks, deal 1d20 Bane damage against all targets and an additional 2d20 Chaos damage against Lawful targets. This scales with Melee or Ranged power depending on your weapons.
        武器や素手攻撃時、対抗するすべての敵に1d20のベイン・ダメージと、さらに秩序属性の標的に対して2d20の混沌ダメージを与える。これはあなたの武器のメレーまたはレンジドパワーに比例する。
    • Fount of Life - Primal+Divine: 
      生命の泉-基本技能+神聖技能:
      • +20 Healing Amp and Positive Spell Power
        治癒増幅とポジティヴ・スペル・パワーに+20
    • Embodiment of Order - Divine+Martial: 
      秩序の体現-神聖技能+格闘技能
      • With weapon and unarmed attacks, deal 10 Bane damage against all targets and an additional 20 Law damage against Chaotic targets. This scales with Melee or Ranged power depending on your weapons.
        武器や素手攻撃時、対抗するすべての敵に10のベイン・ダメージと、さらに混沌属性の標的に対して20の秩序ダメージを与える。これはあなたの武器のメレーまたはレンジドパワーに比例する。
    • Spirit Blades - Divine+Arcane:  
      精神の刃-神聖技能+魔法技能
      • Create a series of spectral blades which fly at a nearby opponent. Each of the five blades does 10d6 Piercing and 5d6 Force damage.
        相手の近くを飛行するスペクトル・ブレードの列を作り出す。5つのブレードのそれぞれが10d6の刺突ダメージと5d6のフォース・ダメージを与える。
    • Arcane Warrior - Arcane+Martial:  
      魔法戦士-魔法技能+格闘技能
      • Your weapon and unarmed attacks grant you a stack of Arcane Warrior: Magical (+1 Universal Spell Power). Your offensive spells grant you a stack of Arcane Warrior: Physical (+1 Melee and Ranged Power). Each of these stacks to 20 times and each stack lasts for 6 seconds. You may gain a stack of each no more than once per second.
        あなたの武器や素手攻撃にアーケイン・ウォリアーの累積が与えられる:魔法(あらゆるスペル・パワーに+1)。あなたの攻撃魔法にアーケイン・ウォリアーの累積が与えられる:物理(メレーとレンジド・パワーに+1)それぞれ20まで累積し、一つが6秒で消失する。それぞれの累積は1秒に1回以上は得ることができない。
  • Archmage's Arcane Bolt and Arcane Blast SLAs now benefit from Maximize, Empower, Quicken, and Heighten metamagic feats.
    アークメイジのアーケイン・ボルトとアーケイン・ブラストの擬似呪文技能は現在、マキシマイズ、エンパワー、クイックン、ハイトンのメタマジックフィートが適用されています。
  • Archmage's Arcane Bolt and Arcane Blast SLAs now scale with Spell Power at the normal rate (rather than 50%.)
    アークメイジのアーケイン・ボルトとアーケイン・ブラストの擬似呪文技能は現在、通常比率のスペル・パワー(以前は50%)になっています。

Epic Levels エピック・レベル

  • Epic levels now grant +6 Universal Spell Power and a 1% Spell Point cost reduction.
    エピック・レベルは現在、ユニバーサル・スペル・パワー+6と1%のスペル・コスト軽減を得ます。
  • The Epic level experience required to attain levels 21-30 has been adjusted to flatten the curve required to achieve level 30. To reach level 30, a character must earn 8.25 million experience.
    エピックレベル21から30までの必要経験値はレベル30到達へのカーブが緩和されるように調整されました。レベル30に到達するためには825万の経験値を得なければなりません。
    • NOTE: Existing characters will not lose experience nor levels. However, characters will need to reach the new level thresholds in order to level, similar to a process done when we raised the level cap from 18 to 20. The experience table is now:
      注:既存のキャラクターの経験値もレベルも失われることはありません。しかしながら、キャラクターは18から20へキャップが上昇した時と同様に、次のレベルに上昇するために新しい閾値に到達しなければなりません。経験値表は以下の通り:

      • Level 20: 0 Epic Destiny Experience  レベル20:0 エピック・ディスティニー経験値
      • Level 21: 600,000 XP  レベル21:60万XP
      • Level 22: 1,250,000 XP  レベル22:125万XP (65万)
      • Level 23: 1,950,000 XP  レベル23:195万XP (70万)
      • Level 24: 2,700,000 XP  レベル24:270万XP (75万)
      • Level 25: 3,500,000 XP  レベル25:350万XP (80万)
      • Level 26: 4,350,000 XP  レベル26:435万XP (85万)
      • Level 27: 5,250,000 XP  レベル27:525万XP (90万)
      • Level 28: 6,200,000 XP  レベル28:620万XP (95万)
      • Level 29: 7,200,000 XP  レベル29:720万XP (100万)
      • Level 30: 8,250,000 XP   レベル30:825万XP (105万)

Feats フィート

  • Improved Construct Essence is now available as a feat, and requires Construct Essence and 12 levels of Artificer. May be taken as an Artificer bonus feat. The feat improves your base Repair to 70% healing from Repair spells, but you are now vulnerable to rust attacks and take 70% damage from them. You are still considered your original race.
    インプルーブド・コンストラクト・エッセンスは現在フィートとして取得可能になり、コンストラクト・エッセンスおよびアーティフィサーレベル12が前提条件です。このフィートはリペア・スペルからのあなたの回復率を70%に増幅しますが、錆化攻撃に対しては脆弱となり、70%のダメージを受けます。あなたはまだ元の種族として扱われます。
  • Construct Exemplar is a new feat that requires Improved Construct Essence, and may be taken starting at level 21. It grants the following:
    コンストラクト・エグザンプラーはインプルーブド・コンストラクト・エッセンスを前提条件とした新しいフィートで、レベル21で取得可能です。効果は以下の通り:
    • You are now considered a Living Construct instead of your original race
      あなたは元の種族の代わりにリヴィング・コンストラクトとして扱われます。
    • 100% base healing from Repair spells and 100% damage from Rust
      リペアの呪文に対して100%の回復力を得、錆化攻撃からも100%のダメージを受けます。
    • Immunity to Sleep, Hold Person, Energy Drain, Nasueated, Exhausted, and Paralyzed effects except those which physically hold you in place
      睡眠、金縛り、エナジー・ドレイン、吐き気、疲労、麻痺などのあなたをその場に縛り付ける効果に対しての免疫を得ます。
    • Immunity to ability score damage from natural poisons and natural diseases (but are vulnerable to those that specifically affect wood or metal)
      自然の毒や自然の病気からの能力ダメージに免疫を有します(ただし木や金属に特に効果のあるものに対しては脆弱です)。
    • +10 Racial bonus to saving throws against magical poisons, and do not fail saving throws against them on a roll of a natural 1 (this renders you immune to magical poisons with a DC of less than 11+your Fortitude save)
      魔法の毒に対してのセービング・スローに+10の種族ボーナスを得、1を振ってもセービング・スローの自動失敗にはなりません(これは11+頑健セーヴ以下の場合、あなたに魔法の毒に対する免疫を与えます)。
    • You may remain underwater indefinitely without the need to breathe.
      水中でも呼吸の必要なしに留まることができます。
    • When resting at a Rest Shrine, the health you regain is now based on your Repair skill instead of your Heal skill.
      休息の神殿で休んだ時、回復する体力はヒール・スキルではなくあなたのリペア・スキルに基づきます。
  • New General Feats新しい一般フィート
    • Wellspring of Power - Minimum level 21:
      力の源泉 - 最低レベル21
      • Activate to gain +150 Universal Spell Power and +20% Spell Critical Damage for 30 seconds. Grants +110 maximum Spell Points. 3 minute cooldown.
    • Arcane Insight - Minimum level 21:
      魔術の洞察 - 最低レベル21
      • Activate to gain + 6 to all spell DCs and +6 to Spell Penetration for 30 seconds. Grants +110 maximum Spell Points. 3 minute cooldown.
    • Improved Augment Summoning - Minimum level 24, requires Augment Summoning:
      召喚強化増強 - 最低レベル24、前提条件召喚強化
      • Your summoned creatures have +8 to all ability scores, +10% Dodge, and +100 maximum Hit Points. Grants +140 maximum Spell Points.
    • Burst of Glacial Wrath - Minimum level 24:
      氷の怒りの爆発 - 最低レベル24
      • Cone spell, deals 30d6 Cold Damage and freezes the creature. Saving throw is 20 + the highest of your INT/WIS/CHA modifiers + Evocation bonuses. Grants +140 maximum Spell Points.
    • Intensify Spell - Minimum level 24, Metamagic:
      強化呪文 - 最低レベル24、メタマジック
      • While this metamagic feat is active, you gain 75 Spell Power while casting spells affected by Intensify Spell, but they cost 15 additional spell points. This bonus stacks with Empower. Passive: +140 Maximum Spell Points
    • Embolden Spell - Minimum level 24, Metamagic:
      大胆な呪文 - 最低レベル24、メタマジック
      • While this metamagic feat is active, you gain +2 to the DC of spells affected by Embolden Spell, but they consume 10 additional spell points. Passive: +140 Maximum Spell Points
    • Master of Air - Minimum level 24:
      空気の達人 - 最低レベル24
      • Your Shocking Grasp, Electric Loop, and Lightning Bolt spells gain +10 to their maximum caster level. Grants +140 maximum Spell Points.
    • Master of Earth - Minimum level 24:
      大地の達人 - 最低レベル24
      • Your Acid Spray, Acid Arrow, and Acid Blast spells gain +10 to their maximum caster level. Grants +140 maximum Spell Points.
    • Master of Water - Minimum level 24:
      水の達人 - 最低レベル24
      • Your Cold Ray, Snowball Swarm, and Niac's Biting Cold spells gain +10 to their maximum caster level. Grants +140 maximum Spell Points.
    • Master of Fire - Minimum level 24:
      炎の達人 - 最低レベル24
      • Your Burning Hands, Scorch, and Fireball spells gain +10 to their maximum caster level. Grants +140 maximum Spell Points.
    • Master of the Dead - Minimum level 24:
      死の達人 - 最低レベル24
      • Your Chill Touch, Death Aura, and Negative Energy Burst spells gain +10 to their maximum caster level. Grants +140 maximum Spell Points.
    • Master of Light - Minimum level 24:
      光の達人 - 最低レベル24
      • Your Sun Bolt, Searing Light, and Divine Punishment spells gain +10 to their maximum caster level. Grants +140 Maximum Spell Points
    • Master of Artifice - Minimum level 24:
      術策の達人 - 最低レベル24
      • Your Static Shock, Lightning Sphere, Blast Rod, and Lightning Motes spells gain +10 to their maximum caster level. Grants +140 maximum Spell Points.
    • Master of the Wilds - Minimum level 24:
      野生の達人 - 最低レベル24
      • Your Produce Flame, Creeping Cold, Call Lightning, and Word of Balance spells gain +10 to their maximum caster level. Grants +140 maximum Spell Points.
    • Master of Music - Minimum level 24:
      音楽の達人 - 最低レベル24
      • Your Shout, Greater Shout, Sonic Blast, and Reveberate spells gain +10 to their maximum caster level. Grants +140 maximum Spell Points.
    • Master of Knowledge - Minimum level 24:
      知識の達人 - 最低レベル24
      • Your Arcane Bolt and Arcane Blast spells now grant you one stack of Mental Honing (+3 Universal Spell Power, +2% Spell Crit Damage) when cast. This effect can stack up to 30 times. One stack is removed every 6 seconds. Grants +140 maximum Spell Points.
    • Master of Alignment – Minimum level 24:
      属性の達人 - 最低レベル24
      • Your Holy Smite, Deific Vengeance, Unholy Blight, Chaos Hammer, and Order’s Wrath spells get +10 to their Maximum Caster Level.Grants +140 Maximum Spell Points
    • Greater Ruin - Minimum level 30, requires Ruin:
      大破滅 - 最低レベル30
      • Deals 1000 untyped damage to a single enemy (no saving throw). Costs 150 SP

Items

  • New randomly-generated loot system is now available! Our system of randomly-generated loot has been renovated from level 1 all the way up to level 40.
  • Legendary Green Steel is now available! Legendary Green Steel is a crafting system by which players can collect various ingredients and craft numerous kinds of weapons and items. "Blank" Green Steel weapons and equipment are made which are then slotted with up to four Green Steel Augments. There are Tier 1,2,3 and Active augment slots available. Additionally, players do not need to apply augments of a lower tier to their items in order to apply a higher-tier augment.
  • The Traveler's Terrific Trunk now provides 5 Major Slayer Count Boosts and 5 Sovereign I Learning Boosts. This applies to new and existing Trunks.
  • Legendary Raid Timer Bypasses are now available in Daily Dice and the DDO Store, and can be used to bypass the timer for Legendary Raids (CR31+).
  • Several Heroic Greensteel effects have been renamed to properly reflect their existing bonus types and functions, such as Healing Amplification. The effects themselves remain unchanged.
  • Cosmetic helmets no longer cause elf ears to not display properly.
  • The Mortal Fear effect that does 50% hit point damage will not function in Legendary (CR31+) quests or raids. The 8 to 64 Force damage is still applied in Legendary quests and raids.
  • Updated text in many places to clarify that certain things that claimed to be bonuses to Universal Spell power were in fact bonuses to each individual (non-Universal) Spell Power. This is to reduce confusion; Universal Spell power is a separate statistic, and bonuses to Universal Spell Power do stack with similar bonuses to individual spell powers.
  • Some Festivult Cookies have had their benefits changed.
  • Augments now display their minimum level and description in their tooltips.


Legendary Feats

  • Legendary Feats are selected when a character has achieved level 30. The currently-available feats are:
    • Scion of the Plane of Earth
      • +4 to the DCs of Conjuration spells, +2 to the DCs of other spells
      • +20 PRR
      • +10 Acid Spell Power, +30 Universal Spell Power
      • Add 2d20 Acid damage to weapon and unarmed attacks (Scales with Spell Power)
    • Scion of the Plane of Air
      • +4 to the DCs of Evocation spells, +2 to the DCs of other spells
      • +4% Dodge, +4 to Dodge Cap
      • +10 Electric Spell Power, +30 Universal Spell Power
      • Add 2d20 Electric damage to weapon and unarmed attacks (Scales with Spell Power)
    • Scion of the Plane of Fire
      • +25% Spell Critical Damage with all spells
      • +10 PRR, +10 MRR
      • +10 Fire Spell Power, +30 Universal Spell Power
      • Add 2d20 Fire damage to weapon and unarmed attacks (Scales with Spell Power)
    • Scion of the Plane of Water
      • +200 Maximum Spell Points
      • +20 MRR
      • +10 Cold Spell Power, +30 Universal Spell Power
      • Add 2d20 Cold damage to weapon and unarmed attacks (Scales with Spell Power)
    • Scion of the Feywild
      • +10 Sonic Spell Power, +30 Universal Spell Power
      • +4 to the DCs of Enchantment spells, +2 to DCs of other spells
      • Add 2d20 Sonic damage to weapon and unarmed attacks (Scales with Spell Power)
      • +20 Healing Amp
    • Scion of the Shadowfell
      • +4 to the DCs of Necromancy spells, +2 to DCs of other spells
      • +40 Negative Spell Power
      • +20 Negative Amp (assuming you take healing from Negative)
      • Weapon and Unarmed attacks heal you for 1d6 Positive damage, or 1d6 Negative damage if you are Undead.
    • Scion of the Ethereal Plane
      • Permanent Blur
      • +1 point of Sneak Attack damage for every 3 points of Hide you have
      • +4 to all Skills
      • Permanent Invisibility Guard, as per the item effect
    • Scion of the Astral Plane
      • +4 to Tactical Feat and Assassinate DCs
      • +4% Doublestrike & Doubleshot. An additional +4 if you are centered.
      • +4% Dodge and +4 to Dodge Cap
      • +4 to Reflex Saves
    • Scion of Mechanus
      • +20 Repair & Rust Spell Power, +20 Universal Spell Power
      • +20 Repair Amplification (assuming you take healing from Repair)
      • +10% Fortification Bypass on weapon and unarmed attacks
      • Gain: Master Reconstruction, shares cooldown with Communion of Scribing
    • Scion of Celestia
      • +20 Positive, Light, & Alignment Spell Power, +20 Universal Spell Power
      • +30% Crit Damage with Positive, Light, & Alignment spells
      • +150 Maximum Hit Points
      • +4 to Will Saves
    • Scion of Elysium
      • Summoned creatures gain +25 PRR and MRR
      • Summoned creatures gain +20 Melee Power, Ranged Power, and Universal Spell Power
      • Summoned creatures gain +100% Fortification
      • Summoned creatures gain a 5% chance to ignore incoming damage entirely. Does not affect any incoming Positive, Negative, or Repair effects.
    • Scion of Arborea
      • +20 Melee and Ranged Power
      • +20 Force Spell Power and +20 Universal Spell Power
      • +2 to the Enhancement Bonus of your weapon
      • +4 to Fortitude Saves
    • Scion of Limbo
      • +2 Determination Bonus to all Saves
      • One of eight buffs, each one minute long. Cycles randomly.
      • +40 Melee and Ranged power, +80 Spell Power
      • +16% Doublestrike & Doubleshot, +20% Spell Crit Damage
      • +30 PRR and MRR
      • +20% Dodge and +40 Healing Amp
      • +20 DR /Law
      • Your weapon/unarmed strikes and spells deal 1d20 Chaos Damage
      • Each time you would be damaged, you have a +5% chance to completely ignore the damage. Does not affect any incoming Positive, Negative, or Repair effects.
      • Confetti explodes around your shoulders. Festive!

Quests and Adventure Areas

  • The tab in the dungeon entrance dialog now says "Legendary" for quests where the Epic Normal CR is over 30.
  • We've adjusted some instance settings to reduce freeze-ups and crashes in Smuggler's Rest, the Isle of Forgotten Dreams, Gianthold, Menechtarun Desert, and Zawabi's Refuge.
  • Hound of Xoriat (Heroic)
    • Xy'zzy is now immune to Ruin and Tsunami.

Reincarnation

  • Flagging for Iconic True Reincarnation and Epic Reincarnation now requires Level 30.

Skills

  • Intimidate has been improved:
    • Intimidate's cooldown has been reduced to six seconds.
    • If the initial Intimidate succeeds, the bonus threat is now Skill x 200. For example, a successful check with a 70 Intimidate would set the character's threat to equal the highest threat plus 14,000 damage worth of threat.
    • The threat boost provided by Intimidate now lasts for 12 seconds.
    • The threat boost provided by Intimidate for melee attacks was increased from 50% to 200%.
    • Intimidate now uses a shorter animation.
    • Intimidate's threat multiplier is 400% for melee, 100% for ranged and magic attacks.
  • Diplomacy now uses a shorter animation.

Miscellaneous

  • Fixed an issue that could cause the game client to crash when returning to Character Select or exiting the game.
  • The new DDO Store window no longer causes mouselook to become nonfunctional.
  • The Adventure Compendium now shows quests up to three levels above the viewing character, rather than two.

Known Issues

Known Issues are now available. Click here to read them.
Secret

上記広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。新しい記事を書くことで広告を消せます。